۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۲۱:۲۰
کد خبر: ۳۶۴۸۲

635977013281036023


به گزارش عطنا، خيابان ٦٤ غربي منطقه يوسف آباد، طي آئيني به مناسبت گراميداشت سالروز درگذشت دكتر صادق آئينه وند و همزمان با روز معلم، با حضور چهره‌های علمی و دانشگاهی، مدیران شهری و خانواده آن مرحوم، به نام اين پژوهشگر تاريخ و علوم اسلامي نامگذاري شد.


این آئین با حضور حسام الدين آشنا مشاور رئيس جمهوري، سالار آملي قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري، حسين سليمي رئيس دانشگاه علامه طباطبائي، عظيم بابايي شهردار منطقه شش پايتخت و احمد مسجد جامعي و مجتبي شاكري دو عضو شوراي اسلامي شهر تهران در پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي برگزار شد.


دكتر صادق آئينه وند دانش آموخته دكتراي تاريخ اسلام از دانشگاه القديس يوسف لبنان، استاد دانشگاه تربيت مدرس و رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي و عضو شوراي تحول علوم انساني شوراي عالي انقلاب فرهنگي و رئيس كارگروه تاريخ شوراي تخصصي تحول و ارتقا علوم انساني بود.


وی همچنین مسئولیت‌های فرهنگی متعددی از جمله مدیریت کل پژوهش‌ها و برنامه‌ریزی فرهنگی، ریاست مرکز سیاست علمی و پژوهشی وزارت آموزش عالی و ریاست دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس را برعهده داشت. از دكتر آئينه وند، حدود 100 مقاله و 33 ترجمه و تاليف به يادگار مانده است.


عضو شوراي اسلامي شهر تهران نیز در این آئین با بيان اينكه دكتر صادق آئينه وند در زمان جنگ و دفاع مقدس كارهاي ويژه اي انجام داد، گفت: كارهاي آئينه وند بر ادبيات حماسي بسيار تأثيرگذار بود.


احمد مسجدجامعي افزود: نسلي از شاعراني كه اشعارشان در اين زمينه فراگير شد محصول اين دوره كاري دكتر آئينه وند بود.


وي اظهار كرد: دكتر آئينه وند در راستاي معرفي شاعران بزرگ تاريخ تشيع تلاش هاي فراواني انجام داد و توجه ويژه اي به تاريخ اسلام داشت و اولين مباحث با عنوان مستقل تاريخ تحليلي اسلام توسط ايشان مطرح شد.


مسجدجامعي تصریح کرد: اميدواريم نامگذاري معبر يا خياباني به نام فرهيختگان و استادان زمينه توجه بيشتر به شأن معنوي آنها را فراهم آورد.


عظیم بابائی شهردار منطقه 6 نیز در این مراسم با بیان ضرورت اهمیت تکریم چهره‌های ماندگارعلمی کشور، گفت: نامگذاری‌ها در شهر با هویت آن رابطه دارند. هویت منطقه ۶، هویتی علمی و دانشگاهی است و این مساله بایستی در نامگذاری‌های معابر شهری نیز ظهور و بروز یابد.


لازم به یادآوری است؛ دكتر صادق آئينه وند پدر علم تاریخ اسلام در ایران، در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ در سن ۶۳ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری نارسایی خونی در بیمارستان لاله تهران درگذشت. پیکر آئینه وند در ۲۰ اردیبهشت در پژوهشگاه علوم انسانی و سپس در دانشگاه تربیت مدرس تشییع گردید و در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار